Az új irodánk berendezése során az egyszerűségre és a praktikumra törekedtünk. Csak olyan bútor legyen benne, amire szükségünk van, a lámpák inkább fényt árasszanak, mintsem dekorációs célt szolgáljanak, A szőnyeg csak porfogó és nehezen tisztítható, ezért a kerámialapok mellett döntöttünk, amit naponta fel lehet porszívózni és mosni. Az utolsó elem volt a függöny. Milyen legyen? Egyáltalán legyen-e? Sötétítő? Vagy az irodákban használatos szalagfüggöny? Esetleg csak rolót tetessünk, függönyre nincs is szükség? Végül az az ötletünk támadt, hogy legyen egyedi tervezésű, a cég reklámjaként is szolgáló függöny, azaz függönyt helyettesítő molinó.
Mi is az a molinó? Régóta dolgoztunk már a Color nyomdával. Készítettek már számunkra prospektusokat, naptárat, displayt, szórólapot, névjegykártyát, nyomtattak bögrére, papírtáskára, illetve meghívókat is rendeltünk már náluk. Az elkészült munka mindig az elvártnak megfelelő magas minőséget képviselte, nem okoztak csalódást. Most is hozzájuk fordultunk. Az oldalukon részletes terméktájékoztatókat olvashatunk, a termék kinézetére és rendeltetésére vonatkozóan, valamint a minőségi jellemzőkre is kitérnek.
A molinó nem más, mint egy hosszú távú használatra tervezett reklámeszköz, amit főleg kültéri bemutatásra szánnak, de beltéren is kifeszíthető bármilyen erre alkalmas eszközre, esetünkben a függönytartóra. Alapanyaga lehet textil, műanyag, PVC Mesh háló, ami lyukacsos, perforált és lehet hátulról megvilágítható is. Ellenáll az UV-fénynek, a hőnek és a víznek, így hosszú időn át élénk színekben pompázik, és nem kell állandóan újabbat készíttetni belőle, ha megkopna. A nyomtatott kép kerülhet az egyik oldalára vagy mindkettőre, latexnyomtatással vagy oldószeres módszerrel, esetleg szitanyomással. A termék ára egy bizonyos méretig fix, tartalmazza a nyomtatást, a szélek eldolgozását, ami textil, illetve PVC molinók esetében eltér. A PVC alapanyagú molinót körbeszegik, a textilt bújtatókkal látják el és szalagozzák, valamint a ringlizést.
Mivel a molinót beltéri használatra szántuk, a textil alapanyagot választottuk, hogy ne zárja el teljesen az ablakokon bejutó fényt, A cég emblémáját és mottóját kértük rányomtatni, cégtáblaként képzeltük el a „kirakatban”. Kettő az egyben: függöny, hogy ne lásson be mindenki az ablakon, és reklám, hogy mindenki figyelmét felhívja arra, hogy nézzen be a képzeletbeli „ablakon”, és ránk essen a választása.